 |
A30-2 1.74 h.p. tweetakt Dit was het laatste jaar voor dit vroege BSA tweetakt experiment dat begon in 1928. Het werd nooit een groot succes. |
 |
B30-3 2.49 h.p. S.V. The goedkope model zonder luxe, hoewel het was uitgerust met droog cartersmering. |
 |
B30-4 2.49 h.p. O.H.V. The wat luxere kopklep uitvoering in de 250cc klasse met een verchroomde tank(!) en droog cartersmering. |
| L30-5 3.49 h.p. S.V. De grote broer van de B30-3 hoewel nog steeds een zeer simpele zijklepper solo motor. |
| S30-7 4.93 h.p. S.V. Het 493cc gekantelde motormodel of Sloper (slope=helling). De standaard zijklep sloper. |
| H30-8 5.57 h.p. S.V. De grotere 557cc sidevalve sloper die was bedoeld voor zijspanwerk. |
 |
S30-9 4.93 h.p. De Luxe S.V. De luxe uitvoering van de 493cc zijklep sloper uitgerust met een zwaarder heavier frame, voetborden en eventueel een sport stuur. |
| H30-10 5.57 h.p. S.V. De luxe uitvoering van de grote zijklep sloper met dezelfde uitvoering als de S30-9, zijn kleine broer. |
| L30-11 3.49 h.p. O.H.V. De benjamin van de sloper familie. Deze 349cc kopklep sloper bleek the weinig vermogen te hebben danwel te zwaar te zijn (ter keuze). Ook leverbaar in speciale sport uitvoering(hoge compressie zuiger, speciale nokken, race bougie(?), speciale klepveren en een race magneet). Deze motoren waren voorzien van een rode ster op het timing deksel om ze te onderscheiden van de gewone motoren. Dit was de start van de Ster modellen. |
| S30-12 4.93 h.p. O.H.V. De lichte uitvoering van de 493cc kopklepsloper. Ook deze was leverbaar met de Rode Ster motor |
 |
S30-13 4.93 h.p. O.H.V. De Luxe The ultieme sloper in 1930 die zoals alle kopklep sloper modellen een verchroomde tank had en volgens BSA een onverwoestbare koppeling. Dit maakt de mooiste droom. |
 |
E30-14 7.70 h.p. S.V. V-Twin. Deze 770cc zijklep V-Twin stamt af van een lange lijn van BSA V-Twins vandaar de vreemde cylinderinhoud die dateert uit de vroege jaren van BSA. |
| G30-15 9.86 h.p. S.V. V-Twin. De 986cc versie van de zijklep V-Twin met dezelfde uitrusting als het 770cc model. |
 |
G30-16 9.86 h.p. W.T. S.V. V-Twin. Dit was de zwaargewicht V-Twin die bedoeld was voor het allerzwaarste zijspanwerk zoals in de overzeese kolonies met hun slechte wegen. De tweewiel tractor van de dertiger jaren. |
 |
S30-18 4.93 h.p. Light S.V. Een 493cc zijklep model met gewone staande motor in een licht frame maar niet bedoeld voor race werk. |
 |
S30-19 4.93 h.p. O.H.V. Light. De kopklep uitvoering van de Light modellen met vernikkelde tank. |