Voorkant BSA catalogus 1930

 

 

Terug naar BSA jaren '30 pagina


1930:

In het eerste jaar van de jaren '30 had BSA 15 modellen in de catalogus staan. Alle modellen konden geleverd worden met acetyleen of electrische verlichting. BSA leverde ook 8 zijspanmodellen.

 
Klik op een van de foto's voor een groter plaatje.
BSA A30-2 1930 A30-2 1.74 h.p. tweetakt Dit was het laatste jaar voor dit vroege BSA tweetakt experiment dat begon in 1928. Het werd nooit een groot succes.
BSA B30-3 1930 B30-3 2.49 h.p. S.V. The goedkope model zonder luxe, hoewel het was uitgerust met droog cartersmering.
BSA B30-4 1930 B30-4 2.49 h.p. O.H.V. The wat luxere kopklep uitvoering in de 250cc klasse met een verchroomde tank(!) en droog cartersmering.
L30-5 3.49 h.p. S.V. De grote broer van de B30-3 hoewel nog steeds een zeer simpele zijklepper solo motor.
S30-7 4.93 h.p. S.V. Het 493cc gekantelde motormodel of Sloper (slope=helling). De standaard zijklep sloper.
H30-8 5.57 h.p. S.V. De grotere 557cc sidevalve sloper die was bedoeld voor zijspanwerk.
BSA S30-9 Sloper 1930 S30-9 4.93 h.p. De Luxe S.V. De luxe uitvoering van de 493cc zijklep sloper uitgerust met een zwaarder heavier frame, voetborden en eventueel een sport stuur.
H30-10 5.57 h.p. S.V. De luxe uitvoering van de grote zijklep sloper met dezelfde uitvoering als de S30-9, zijn kleine broer.
L30-11 3.49 h.p. O.H.V. De benjamin van de sloper familie. Deze 349cc kopklep sloper bleek the weinig vermogen te hebben danwel te zwaar te zijn (ter keuze). Ook leverbaar in speciale sport uitvoering(hoge compressie zuiger, speciale nokken, race bougie(?), speciale klepveren en een race magneet). Deze motoren waren voorzien van een rode ster op het timing deksel om ze te onderscheiden van de gewone motoren. Dit was de start van de Ster modellen.
S30-12 4.93 h.p. O.H.V. De lichte uitvoering van de 493cc kopklepsloper. Ook deze was leverbaar met de Rode Ster motor
BSA S30-13 Sloper 1930 S30-13 4.93 h.p. O.H.V. De Luxe The ultieme sloper in 1930 die zoals alle kopklep sloper modellen een verchroomde tank had en volgens BSA een onverwoestbare koppeling. Dit maakt de mooiste droom.
BSA E30-14 V-Twin 1930 E30-14 7.70 h.p. S.V. V-Twin. Deze 770cc zijklep V-Twin stamt af van een lange lijn van BSA V-Twins vandaar de vreemde cylinderinhoud die dateert uit de vroege jaren van BSA.
G30-15 9.86 h.p. S.V. V-Twin. De 986cc versie van de zijklep V-Twin met dezelfde uitrusting als het 770cc model.
BSA G39-16 W.T. V-Twin G30-16 9.86 h.p. W.T. S.V. V-Twin. Dit was de zwaargewicht V-Twin die bedoeld was voor het allerzwaarste zijspanwerk zoals in de overzeese kolonies met hun slechte wegen. De tweewiel tractor van de dertiger jaren.
BSA S30-18 Light 1930 S30-18 4.93 h.p. Light S.V. Een 493cc zijklep model met gewone staande motor in een licht frame maar niet bedoeld voor race werk.
BSA S30-19 Light 1930 S30-19 4.93 h.p. O.H.V. Light. De kopklep uitvoering van de Light modellen met vernikkelde tank.


Begin van deze pagina
Startpagina


Gemaakt op: 09-01-99
Laatste aanpassing: 25-2-01