 |
X0 of 1.49 h.p. O.H.V. 149cc kopklepper. Voor wie de brute PK's van de 250cc nog te veel vond, werd dit goedkope model geproduceerd. |
 |
B1 of 2.49 h.p. S.V. 249cc zijklepper. Het zijklepper instapmodel dat dit jaar voor het laatst de echte "vintage look" had. |
 |
B2 of 2.49 h.p. O.H.V. 249cc kopklepper. Het kopklepper instapmodel met als enige luxe tintje boven de B1 het chroom op de tank dat bij de B1 alleen een optie was. |
 |
B18 of 2.49 h.p. O.H.V. Light de Luxe 249cc kopklepper. Een luxe versie van het instapmodel dat dit jaar werd geintroduceerd. Het was een leuk aangeklede B2 met een aparte olietank (maar nog steeds total loss smering) een 8" koplamp (veel te groot!), een 4(!) versnellingsbak en chique gereedschapskistje. Behoort nu tot de categorie echte zeldzaamheden. |
| B3 of 2.49 h.p. O.H.V. de Luxe 249cc kopklepper (high camshaft model). Dit was de kleine broer van de R4 in hetzelfde frame maar 100cc minder. Fraai blok met de suggestie van OHC, maar door het zware frame was deze versie niet populair. |
 |
R4 of 3.48 h.p. O.H.V. De Luxe 348cc kopklepper (High camshaft model). De high camshaft modellen moesten sportieve rijders lokken met hun uiterlijk en de OHC suggestie voor diegenen die geen echte OHC motor konden betalen. |
 |
R19 of 3.48 h.p. O.H.V. De Luxe (Competition Model). Dit was de trial/cross uitvoering van de R4 met smallere ronde spatborden, hoge uitlaat, 19" x 4.00 wiel achter en 21" x 2.75 voor, carter beschermplaat en ontdaan van alle overbodige zaken behalve van de elctrische installatie. Er zijn er ongeveer 100 geproduceerd. |
 |
R17 of 3.48 h.p. O.H.V. (Standard Model) Basismodel 348cc kopklepper met conventionele gescheiden klepstotertunnels bedoeld voor solo of sportief zijspanwerk (BSA advertentie!). |
 |
R20 of 3.48 h.p. O.H.V. New Blue Star. De 348cc kopklep sportmotor voorzien van twee hoge uitlaten, AMAL Pomp carburateur en speciale nokken en vierbak voetversnelling. |
 |
Q21 of 4.96 h.p. O.H.V. New Blue Star. De 496cc kopklep sportmotor met dezelfde opties als zijn kleine broer. |
| R5 of 3.48 h.p. O.H.V. Empire Star. Deze 348cc kopklep supersportmotor werd geintroduceerd om het 25 jarig koningschap van koning George V te vieren en het toppunt van Britse trots en macht. In de woorden van de advertentie "The Masterpiece of the Industry". Ook deze motor had dezelfde opties als de New Blue Star modellen maar bovendien nog voorzien van een aluminium primaire kettingkast. Bovendien werd deze motor geleverd met een hoge compressie zuiger gemonteerd in een speciale extra geharde boring voor lage slijtage en een losse lage compressie zuiger erbij. |
 |
Q8 of 4.96 h.p. O.H.V. Empire Star. Dit was het echte topmodel van BSA in dit jaar de 496cc versie van de Empire Star. deze werd geleverd met de lage compressie zuiger gemonteerd en de hoge compressie zuiger er los bij. |
 |
W6 of 4.99 h.p. S.V. de oude vertrouwde 499cc zijklepper voor het betere sleurwerk. |
| |
 |
Q7 of 4.96 h.p. O.H.V. Het basismodel 496cc kopklepper voor het betere solo of zijspanwerk. Voorzien van 3-bak handversnelling. |
 |
J12 of 4.98 h.p. O.H.V. Vee-Twin. De 498cc V-twin die eerder speciaal voor het leger was ontwikkeld zong dit jaar zijn zwanenzang. Dit was de bron van de high camshaft modellen die eigenlijk uit een halve J12 waren ontstaan. |
 |
M10 of 5.95 h.p. S.V. Een nieuw model 595cc zijklepper dat dit jaar werd geintroduceerd en meteen weer verdween. Eigenlijk een zwaardere uitvoering van de W6. |
 |
Y13 of 7.48 h.p. O.H.V. Vee-Twin. De mooiste V-twin die BSA ooit maakte, een 748cc kopklepper. Ook een nieuw model dat de Val Page vernieuwingsdrang 2 jaar overleefde om in 1938 een zachte dood te sterven. Dit was een door ontwikkelde J12 en dus ook een high camshaft model. |
 |
G14 of 9.86 h.p. S.V. Vee-Twin. De oude vertrouwde 986cc zijklep V-twin die ieder jaar een beetje optisch vernieuwd werd om nog maar een jaar mee te kunnen. |