Mijn projecten

BSA Q8 Empire Star 1936

 
Mijn huidige restauratie project is een BSA R5 Empire Star van 1936. Dit was destijds het topmodel van BSA en werd gepresenteerd ter gelegenheid van het 25 jarig kroningsjubileum van de toenmalige koning George V. Het 500 cc model heette Q8 en de 350 cc R5. Hiernaast staat een catalogusfoto van dit model. Als er mensen zijn die nog onderdelen hebben liggen dan hou ik me aanbevolen. Zend me dan maar een E-mailtje.

 

 
BSA R5 Empire Star 1936 gefotografeerd in april 1996 in mijn tuin.

 
BSA R19 Competition gefotografeerd in mijn tuin.
Recent heb ik een nieuw en bijzonder restauratie project gevonden. Een zeer zeldzame BSA uit 1936: de R19 Competition. Na wat uitzoekwerk blijkt dat er rond de 100 van deze motorfietsen gemaakt zijn. De R19 is gebaseerd op de zogenaamde high camshaft models R4 en B3, die slechts twee jaar gemaakt zijn (1935 en 1936). Aangezien nogal wat onderdelen ontbreken zal ook dit een langdurige restauratie worden. Hiernaast een foto van de motor zoals ik die gekocht heb.

 

 

 

 


Andere projecten voor de langere termijn zijn een B2 uit 1936 (250cc) en een B33 uit 1955.


Mijn allernieuwste aanwinst is een model H2 uit 1922. Ook dit is weer een project voor de lange termijn. Er ontbreken nogal wat onderdelen zoals de originele BSA carburateur, het stuur met alle grepen en manetten, de voetborden, schakelstang, achterrempedaal en remstang, de doppen boven de kleppen en nog wat kleine onderdeeltjes. Dus al iemand mij kan helpen mail me dan.


  Startpagina

 


Gemaakt op: 12-04-1998
Laatste aanpassing: 28-01-2004